יום שישי, 18 בדצמבר 2009

המכשפה מרחוב מלצ'ט 3 / גדי טאוב

http://wikiynahalal.a.wiki.co.il/images/0/00/%D7%9E%D7%9B%D7%A9%D7%A4%D7%94.jpg - המכשפה מרחוב מלצ'ט 3 / גדי טאוב, 157 עמ', ציון (1-10): 7 וחצי.
בתור ילד, הדבר שהיה לי הכי קשה עם פנינה, המכשפה שגרה בבניין שלנו, היה שרק אני ידעתי שהיא מכשפה, ואף אחד לא האמין לי. בהתחלה סיפרתי לאוהד שגר לידי והיה חבר שלי, ופעם אחת גם לבן דוד שלי, ירון, שהוא גדול ממני בשנתיים. אבל שניהם חשבו שהמצאתי את זה, או שאני חולם.

זה לא קל לאהוב כל כך, ובמשך כל כך הרבה זמן. אהבתו העקשנית של אסף לליאן מתחילה עוד לפני כיתה אלף ונמשכת שנים ארוכות, עד לבגרות, למרות הסערות והמבחנים שבהם היא עומדת. גם לא קל להיות הילד היחיד שיודע שהשכנה בקומה מתחת היא מכשפה, ולא קל להתאפק מלגלות את הסוד, בעיקר אחרי שאתה מתיידד אתה ויודע די הרבה על מה זה להיות מכשפה אמיתית באמצע תל אביב.
סיפור אהבתו של אסף לליאן וסיפור אהבת נעוריה של המכשפה מקרבים בין הילד לבין האישה הזקנה ומולידים יחסים יוצאי דופן, שבסופו של דבר משפיעים עמוקות על שניהם.
גדי טאוב בונה עולם שהוא קרוב ומוכר - העולם שבו כולנו חיים, ועם זאת עולם שהוא מלא קסם ומסתורין. עולמם המורכב של ילדים - על השמחות, התקוות, האכזבות ןמעשי האכזריות שבו - משורטט באמינות וברגישות הן מנקודת מבטו של ילד והן מנקודת מבטו של אותו ילד, שהתבגר. הראלי והפנטסטי, הילדות והבגרות מאירים זה את זה ומשתלבים יחדיו לעלילה עשירה, דינמית וסוחפת.
גדי טאוב פרסם עד כה קובצי סיפורים לילדים ולמבוגרים וכולם זכו להצלחה.
הספר זכה בפרס זאב לשנת 2001

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה