יום שני, 31 באוגוסט 2009

שקשוקה נעלמת / גליה עוז

http://simania.co.il/bookimages/covers21/215420.jpg - שקשוקה נעלמת / גליה עוז, 94 עמ', ציון: 4 כוכבים, מנוקד.

הגורה שלי שקשוקה נעלמה. זה קרה בדיוק כשאבא שלי לא היה בארץ, ואמא שלי הייתה במצב רוח הכי עצבני שלה, כי יוגב וינאי קיבלו חיסון, שניהם, והרגישו רע ולא ישנו בלילה. יוגב וינאי, שבקיצור אני קוראת להם יויו, הם קטנים, הם תאומים והם אחים שלי, וכל אחד יגיד לכם שאם יש שני תינוקות בבית אז אף אחד לא ישים לב לכלבה, גם אם היא בעצמה תינוקת.

שקשוקה, הכלבה הקטנה של יולי, נעלמה פתאום. האם יכול להיות שדותן גנב אותה כדי להתנקם ביולי? ומי בכלל מעז להסתכסך עם דותן, שילדים בכיתה א' נעשים לבנים כמו ניר טואלט כשהם פוגשים אותו במקרה בחצר של בית הספר? אימא חושבת שאולי יש הסבר אחר, אבל יודעת שפשוט אינה רוצה לחפש אותה, כי היא עסוקה מידי בטיפול בתאומים, יויו. מי יעזור ליולי למצוא את שקשוקה?אולי אופק, שהוא חבר אמיתי אבל תמיד מלגלג על כל דבר: אולי אפי, שהיא הבת דודה הכי חמודה שאפשר לדמיין, אבל היא גם הילדה הכי מרחפת בכיתה: ואולי אפילו אביב, שנולד על מטוס בדרך לאנטארקטיקה, או לפחות זה מה שהוא מספר לכולם...

תגובה 1: