יום ראשון, 1 במרץ 2009

האחים לב ארי / אסטריד לינדגרן

http://simania.co.il/bookimages/loadJpg.php?imageName=covers0/5880.jpg - האחים לב ארי / אסטריד לינדגרן, 199 עמ', ציון (1-10): 10.
אני רוצה לספר לכם על אחי, יונתן לב ארי, הוא זה שעליו אני רוצה לספר לכם. אני חושב שזה כמעט כמו אגדה, רק דומה קצת לסיפור על רוחות רפאים, ובכל זאת הכל זה באמת, אף על פי שיונתן ואני אנחנו אולי היחידים שיודעים את זה.

יונתן סיפר לאחיו הקטן, צימוקי, על ארץ מופלאה בשם ננגיאלה, אולם כשצימוקי הגיע לשם בעקבות יונתן, נוכח לדעת שהארץ בצרה. השליט העריץ טנגיל כבש את עמק ורדי הבר ודיכא באכזריות את תושביו. טנגיל חי בתוככי הררי קדם, ודרקון יורק אש מגן עליו יונתן וצימוקי יצאו להחזיר את השלום לננגיאלה ונקלעו להרפתקאות אפופות מסתורין וסכנה. זהו ספר הרפתקאות מרתק ומרגש, מסופר בדמיון השואב ממסורת הסאגה הסקנדינבית.
אסטריד לינדגרן, מן הגדולות בסופרות הילדים, והידועה ביותר בין הסופרים השוודים. זכתה בפרסים רבים עבור ספריה, וביניהם בפרס ע"ש הנס כריסטיאן אנדרסון. ספר זה שונה מספריה הידועים האחרים (בילבי, אמיל, מיו - מיו שלי, קרלסון המעופף ורבים אחרים) - הוא מתמודד עם שאלות קיומיות של חיים ומוות, אהבה ושנאה, טוב ורע.

תגובה 1:

  1. האהוב עליי!!!!!!!!!!!!!!1
    השבוע נתתי לחברה הכי טובה לקרוא אותו..

    את זוכרת שאני נתתי לך לקרוא אותו באיזה נסיעה שהיינו ביחד עם אבא?

    השבמחק