יום ראשון, 21 במרץ 2010

המקרה המוזר של הכלב בשעת לילה / מארק האדון

http://simania.co.il/bookimages/covers57/573273.jpg - המקרה המוזר של הכלב בשעת לילה / מארק האדון, 248 עמ', ציון (1-10): 9.
זה קרה 7 דקות אחרי חצות. הכלב שכב על הדשא בחצר הקדמית של הבית של גברת שירס. העיניים שלו היו עצומות. הוא נראה כאילו הוא רץ על הצד, כמו שכלבים רצים כשהם חושבים שהם רודפים אחרי חתול בחלום. אבל הכלב לא רץ ולא ישן. הכלב היה מת.

כריסטופר בן החמש-עשרה הוא נער יוצא דופן. הוא פותר בקלות חידות מורכבות במתמטיקה, הוא אלוף במשחקי מחשב, והוא ניתן בזיכרון נדיר ובתשומת לב לפרטים הקטנים ביותר. אבל כריסטופר הוא נער בודד. הוא מתקשה לתקשר עם בני אדם. הוא לא מבין את הבעות הפנים שלהם, את מה שהם חושבים ומרגישים באמת. לילה אחד כשהוא יוצא לטייל לבדו, הוא מגלה שמישהו הרג את הכלב של השכנים. כריסטופר בטוח שהוא יכול למצוא את הרוצח. אבל החקירה מסתבכת. היא מובילה אותו אל האנשים הקרובים לו ביותר. האם יצליח לפענח את התעלומה? האם יוכל לעמוד לבדו מול העובדות הקשות העומדות לפניו?
המקרה המוזר של הכלב בשעת לילה ראה אור לראשונה בשתי מהדורות - למבוגרים ולנוער, תורגם ליותר משלושים שפות, זכה בשנה הראשונה להופעתו בשבעה-עשר פרסים, והיה לרב מכר בינלאומי.

יום שני, 8 במרץ 2010

ילד האריות - הקרקס / זיזו קורדר

http://simania.co.il/bookimages/covers20/207348.jpg - ילד האריות - הקרקס / זיזו קורדר, 333 עמ', ציון (1-10): 10.
בשעת אחר הצהריים של אחד משבתות ספטמבר עמדה אמא של צ'רלי על סולם בחצר האחורית ועשתה משהו לצמחים שעל הקיר. צ'רלי לא ידע מה, וגם לא התעניין. הוא אהב את החצר, את הניחוח המופלא של דבש ולימון שהדיפו פרחים, את עץ חג המולד הכביר שהתנשא מעל החומה האחורית ואת פירותיו הנוצצים בכסף ובירוק וארגמן, שאותם יאסוף לקראת אמצע החורף וימכור בשוק.

מה הייתם עושים אם הייתם חוזרים הביתה ומגלים שהוריכם נחטפו?! בדיוק בבעיה הזאת נתקל צ'רלי אשנטי, שבלי לחשוב פעמיים יוצא לחיפוש חובק עולם אחר הוריו האבודים. ומכיוון שהוא יודע לדבר חתולית, הוא מגייס לעזרתו את חבריו על-ארבע, החל בחתולי הרחוב העירוניים וכלה באריות הכלואים בכלובים של הקרקס הצף המופלא. אבל אפילו צ'רלי לא יודע שעתידו של העולם כולו תלוי בהצלחה של מסעו...
אתם מוזמנים להצטרף למסע המופלא של ילד האריות, לפגוש דמויות בלתי נשכחות, לבקר במקומות מרתקים ולעמוד לימנו של צ'רלי, כשהוא נאבק בסכנות גדולות וחווה את הלא יאומן. הצטרפו להרפתקה!
"אחד הספרים הטובים של השנה... מרגש, מקורי וכתוב בכשרון". מייל און סנדיי
ספר זה הינו חלק ראשון בטרילוגיה ילד האריות.

מרק שבור / ג'ני ולנטיין

http://simania.co.il/bookimages/covers69/695621.jpg - מרק שבור / ג'ני ולנטיין, 204 עמ', ציון (1-10): 10.
זה לא היה שלי. לא הפלתי את זה, אבל הנער שעמד בתור אמר שזה נפל לי.

כשנער זר ויפה-תואר נותן לרואן בת החמש-עשרה משהו שלטענתו נפל מהתיק שלה, היא בטוחה שזאת טעות. מאוחר יותר מתברר שהתקרית המוזרה הזאת היא נקודת מפנה חשובה בחייה המסובכים. למרות שרואן עדיין נערה היא אחראית על הבית ועל אחותה הקטנה, מה שלא מותיר לה זמן רב לחברים. אבל התקרית עם הנער הזר מעוררת את סקרנותה: מי הוא? מדוע התעקש לתת לה משהו שלא שייך לה? ומה המשמעות של כל אלה עבורה?
מרק שבור הוא סיפור נוגע ללב על התמודדות, חברות, משפחה ואהבה ראשונה, שגיבוריו כובשים את לב הקוראים בטלטלה הגדולה העוברת עליהם ובמסעם לחוף מבטחים.

ג'ני ולנטיין היא סופרת ילדים ונוער בריטית. היא למדה ספרות אנגלית ועסקה בהוראה. הרומן הראשון שלה זכה בפרס גרדיאן לספרות ילדים. מרק שבור הוא ספרה השני לנוער.

"ספר רומנטי, שנון ומלאת אהבה לחיים"
- The Times

"סיפור סוחף ומלא הומור"
- The Daily Telegraph

"אחד מספרי החובה של השנה"
- The Guardian

ספר מרגש ומצחיק כאחד.