יום רביעי, 10 בפברואר 2010

ליר הדרקון ושעון החול / אשכר ארבליך-בריפמן

http://simania.co.il/bookimages/covers22/220546.jpg - ליר הדרקון ושעון החול / אשכר ארבליך-בריפמן, 90 עמ', ציון (1-10): 7.
ספר מצחיק ומשעשע. מתאים לילדים עד גיל 9 בערך.

(תחילת הספר) היה זה יום קריר, ובבית הספר לדרקונים היו התלמידים עסוקים בשיעור. טבה, המורה, הקריאה בקול עבה ורדום קטעים מתוך הספר: 'דרקונים זה אנחנו'.

ליר הוא דרקון צעיר וירוק. הוא בטוח שהוא דרקון ככל הדרקונים, עד שיום אחד הוא מגלה שמשהו משתבש בזמן.... האם אפשר להחזיר את הסדר על כנו? הוא פוגש בדרכו את אדון הזמן, מתיידד עם ציפור המצפן ומגלה את ים הזמן. במסעו הוא לומד דבר או שניים על עצמו, ומרגיש שעליו לקבל החלטה: להשלים עם הייחוד שבו או, לוותר ולהיות דרקון רגיל ככל הדרקונים.

יומנו של חנון 3 / ג'ף קיני

http://www.ynet.co.il/PicServer2/25102009/2265871/3_wa.jpg - יומנו של חנון 3 - הקש האחרון / ג'ף קיני, 217 עמ', ציון (1-10): 9 וחצי.
ינואר
ערב השנה החדשה
מכירים את המנהג הזה שבתחילת השנה כל אחד צריך לעשות רשימה של "החלטות" לשנה החדשה כדי להשתפר ולהפוך לאדם טוב יותר? הבעיה היא שבשבילי זה לא כל כך פשוט לחשוב איך להשתפר כי כבר עכשיו אני אחד האנשים הכי טובים שאני מכיר.

בואו נודה בזה: גרג הפלי לעולם לא ישתנה. מישהו פשוט צריך להסביר את זה לאבא שלו!
אבא של גרג לא יוותר עד שיצליח לחשל את הבן שלו ולהפוך אותו מחנון לבריון קשוח. הוא שולח אותו לפעילויות מאתגרות, אבל גרג מוצא דרכים מקוריות לשרוד אותן. ואז שולף אביו המיואש את הקש האחרון — חופשת קיץ חלומית בפנימייה צבאית...
הקש האחרון הוא הספר השלישי בסדרת יומנו של חנון. ספרי הסדרה תורגמו לשפות רבות, זכו להצלחה מסחררת בעולם כולו והיו לרבי־מכר גם בישראל.

ילד ושמו אמיל / אסטריד לינדגרן

http://media.nuritha.co.il/images/he/2/3/345123.jpg - ילד ושמו אמיל / אסטריד לינדגרן, 102 עמ', ציון (1-10): 7.
היה היה פעם בכפר לונברגה שבשודיה ילד ששמו אמיל. הוא היה פרא-אדם קטן ועקשן, לא ממש ילד טוב כמוכם. אם כי הוא דווקא נראה ילד טוב, כשלא צעק זאת אומרת.

בחוות קטהולט בשוודיה גר ילד קטן ששמו אמיל. אמיל משתדל מאוד להיות ילד טוב, אבל זה לא תמיד מצליח לו. ובכך קורה, למשל, שממש בלי כוונה הוא תוקע את ראשו בתוך קערה של מרק, תולה את אחותו הקטנה אידה על ראש תורן ומבהיל מאוד את כל תושבי הכפר לונברגה באמצע משתה חגיגי.
"הוא כל הזמן עושה תעלולים, הילד הזה," אומרת לינה המשרתת. "וגם כשהוא לא עושה תעלולים קורים סביבו כל כך הרבה דברים. בחיים לא ראיתי ילד כזה!" ואתם?!
אמיל הוא אחד הגיבורים האהובים בספרות הילדים העולמית, פרי עטה של הסופרת השוודית הנפלאה אסטריד לינדגרן. עתה מובאות עלילותיו בתרגום חדש בשלושה ספרים:
ילד ושמו אמיל, התעלולים של אמיל ואמיל עדין איתנו.

יום שלישי, 9 בפברואר 2010

הבריון של ארצ'ר / דיאנה ווין ג'ונס

http://simania.co.il/bookimages/covers64/640588.jpg - הבריון של ארצ'ר / דיאנה ווין ג'ונס, 304 עמ', ציון (1-10): 10.
הצרות התחילו ביום ביום שבו חזר הווארד מבית הספר ומצא את הבריון יושב במטבח. פיפי היא זו שהעניקה לו את הכינוי "הבריון." פיפי הייתה סטודנטית שגרה אצלם בבית והכינה להם אוכל כשההורים לא היו בבית. כשהווארד דחף את איומה למטבח וטרק את הדלת אחריהם, האדם הראשון שראה הייתה פיפי שישבה מתוחה על קצה הכיסא בצעיף הפסים ובגרביוני הפסים שלה.

כך נפתח אחד הספרים המקוריים והמשעשעים שתקראו השנה. הווארד ואחותו, איומה (זה רק שם חיבה), לא יודעים מה טיב ההסכם שחתם אביהם עם דמות מסתורית בשם ארצ'ר, וכיצד הצליח אביהם להרגיז את ארצ'ר ואת אחיו החמקמקים. הם יודעים רק שמרגע שארצ'ר לא קיבל את מבוקשו, חייהם הפכו למסכת של הטרדות והתשה, מצד כל רשויות העיר: ממחלקת הבינוי בעירייה ועד לתזמורת המצעדים המקומית. הייתכן שאחיו של ארצ'ר שולטים בכל אלה? הווארד רוצה לשים לזה סוף, אך ככול שהוא ממשיך לחקור, כך מתעמקים שורשי התעלומה, עד שנדמה שאין אדם או ארוע בחייו שאינם מתקשרים למקור הבעיות של המשפחה – בעבר וגם בעתיד.

ספר נהדר, מצחיק.

גלי והבית על העץ / סמדר שיר

http://simania.co.il/bookimages/covers68/688813.jpg - גלי והבית על העץ (ה-25 בסדרה) / סמדר שיר, 156 עמ', ציון (1-10): 8.
הספר הזה, שברגע זה אתם מתחילים לקרוא, הוא הספר ה-25 בסדרה שלי (תודה על האיחולים והברכות) והוא מתחיל, בעצם, בספר הקודם שלי ששמו "גלי לומדת לחסוך".

תגידו את האמת: אילו טיילתם בגן וראיתם בית על העץ לא הייתם חושבים שזה מוזר? חשוד? מעניין?
אנחנו חשבנו שזאת תעלומה. והחלטנו לפצח אותה לבד, בלי שום עזרה. מדי יום צילמנו עקבות ואספנו ראיות. ואלף מחשבות התרוצצו לי בראש כשמצאתי את עצמי במדי המפקדת של החבורה הבלשית: אולי זה מרגל? אולי כדאי לפנות למשטרה? אולי אנחנו עלולים להסתבך?
ימים רבים של מתח עברו עלינו, וגם לילות, וכשסוף סוף חשפנו את הבנאי המסתורי גילינו שלפעמים המציאות עולה על כל דמיון. מי עמד מאחורי הבית שעל העץ? תקראו בעצמכם!
סמדר שיר-סידי כתבה ספרים רבים לבני-נוער ולילדים. בהוצאת "ידיעות אחרונות" ראו אור: העשירי, רוני פוני, חולה חופש, ילדי אא"א, כחול ולבן ועוד.

יום שבת, 6 בפברואר 2010

דני אלוף העולם / רואלד דאל

http://simania.co.il/bookimages/covers1/18417.jpg - דני אלוף העולם / רואלד דאל, 162 עמ', ציון (1-10): 8 וחצי.
כשמלאו לי ארבעה חודשים, מתה פתאום אמי ואבי היה צריך לגדל אותי בכוחות עצמו. לא היו לי אחים אחיות. וכך במשך כל ילדותי, מאז שהייתי בן ארבעה חודשים, היינו יחד רק שנינו - אבי ואני.

אמו של דני נפטרה כשהיה תינוק, ומאז הוא מתגורר עם אביו בקרון הצוענים הישן, ליד תחנת הדלק שלהם. דני הנהנ מאוד בחברת אביו, המספר לו על העי"ג, מפריח עמו עפיפון וכדור פורח, בונה עמו בית במרומי העץ וכן מכונית קטנה, וכך מוסיף מדי פעם חויות חדשות ומסעירות. והנה, יום אחד מתגלה לדני סוד נורא, אפל; וכתוצאה מכך נעשים חייו עם אביו מהנים ומרתקים עשרת מונים, והוא נעשה אלוף העולם. במה? לא נגלה...
אין ילד שלא ירצה להיות מאושר כדני, ולאחל לעצמו אבא של דני. מול אבא כזה ויחסיו עם בנו, מחוירות הדמויות המרושעות בספורנו - כקפיטן לנקסטר, מר הצל והשומרים ביערותיו. יתכן שהם צודקים, מבחינתם, אבל עולמם של דני ושל אביו יפה יותר - ואנו מעדיפים כי גם עולמנו יהיה כזה.
הילדים כבר מכירים ואוהבים את ספריו המופלאים של רואלד דאל - ג`יימס והאפרסק הענקי, צ`רלי בממלכת השוקולד, צ`רלי ומעופללית הזכוכית ומר שועל המהלל.

קישור לספר בגוגל ספרים

יום חמישי, 4 בפברואר 2010

אניס מכשפה מתחילה / אשכר ארבליך-בריפמן

http://www.cafcafim.co.il/image/users/48734/ftp/my_files/%D7%90%D7%A0%D7%99%D7%A1%20%D7%9E%D7%9B%D7%A9%D7%A4%D7%94%20%D7%9E%D7%AA%D7%97%D7%99%D7%9C%D7%94Clipboard02.jpg - אניס מכשפה מתחילה / אשכר ארבליך-בריפמן, 95 עמ', ציון (1-10): 9.
ספר מקסים, חמוד ומצחיק. מתאים בעיקר לבנות בגילאים 8 עד 12.

(תחילת הספר) "אני עצובה נורא," אמרה אניס והביטה בעצמה במראה, "אני עצובה נורא ואפילו לא יודעת למה." מהמראה שעל הקיר אשר ממולה השתקפה הבבואה שלה. גם היא נראתה עצובה מאוד. "הלוואי שלא הייתי כל כך עצובה," אמרה אניס. "באמת הלוואי," אמרה הבבואה, "כשאת עצובה אז גם אני עצובה." "תמיד את חושבת קודם כל על עצמך!" התרגזה אניס וחרצה לשון אל הבבואה. הבבואה חיקתה אותה בצורה מדויקת להפליא. אניס חפנה את ראשה בין כפות ידיה.

לא קל להיות מכשפה, וגם לאניס, מכשפה מתחילה בת שמונה, לפעמים נמאס. אבל כשיום אחד היא קוראת, "הלוואי שלא הייתי צריכה להיות מכשפה!" - היא נדהמת לגלות שהמשאלה שלה אכן מתגשמת: בבת אחת מתחלפות הגלימות בבגדי יום-יום, המורה מלמד חשבון במקום רקיחת שיקויים, וכל החתולים השחורים נעלמים מהרחוב... אניס נחושה להשיב את הקסם לחייה. לשם כך היא נאלצת להעזר באחותה הקטנה (והמעצבנת) מרווה. בדרך היא מגלה דברים חדשים לא רק על כשפים וקסמים, אלא גם על ערכן של חברות ואהבה.
סיפור משעשע, מלא הומור וקסם, המרתק את הקורא אל עולם נפלא ומכושף.
זהו ספרה הראשון לקוראים צעירים של אשכר ארבליך-בריפמן, מחברת הסדרה המצליחה לנוער ווינטר בלו, ילדת-פיות.

יום שני, 1 בפברואר 2010

גלי 3 (סדרה) / סמדר שיר

גלי כותבת יומן / סמדר שיר - גלי 3 (סדרה) / סמדר שיר, 124 עמ', ציון (1-10): 7 וחצי.
אמא עמדה בפתח הבית, נשענת על דלת הכניסה, ועל שפתיה חיוך רחב. "מה קרה?" שאלתי, מורידה את הילקוט הכבד מהגב. "מה קרה?" היא מלמלה, "שומדבר מיוחד". אבל החיוך הקורן שעל שפתיה רמז לי שהיא זוממת משהו, שהיא מסתירה משהו... אני הרי מכירה את האישה שהביאה אותי לעולם. כשיש לה ניצוצות בעיניים זה לא מקרי. זה סימן.

יש ילדים שכותבים יומנים סודיים ולא מראים אותם לאף אדם, אפילו לא לחבריהם הטובים. אני, לעומתם, לא מסתירה את היומן שלי, ושמחה להראות אותו לכל הילדים במדינה, מפני שיש בו ספורים מהוי הכתה והשכונה: ילד חנפן ומורה קשוחה, פיקניק עם הבנים וסרט על המשפחה, מלכת הנימוסים וכלב שובב, מדורה של התבגרות וסוכה של אהבה. כן, גם רגעים של אהבה מנצחים ביומן, אבל למה להסתיר אותם? מה, אהבה זו בושה?