יום ראשון, 31 בינואר 2010

חבורת הכדורגל הפרועה 1 (סדרה) / יואכים מזנק

חבורת הכדורגל הפרועה - כרך 1:עומרי ה"מאסטרו" / יואכים מזנק - חבורת הכדורגל הפרועה 1 (סדרה) / יואכים מזנק, 122 עמ', ציון: (1-10) - 8 וחצי.

היי אתם! כן, כן, אתם! סוף כל סוף! חשבתי שלעולם כבר לא ניפגש. שמי עומרי ואני רוצה להכיר לכם את כל החבורה שלי, את "חבורת הכדורגל הפרועה". אם תסתכלו עלינו מרחוק, בטח ניראה לכם כמו סתם אחד עשר חברים עם כלב נחמד שמשחקים כדורגל רק בשביל הכיף. אחרי שתכירו אותנו ותגלו את האמת עלינו, אני בטוח שכבר לא תחשבו כך.

שבעה חברים, שחקני כדורגל שרופים, מחכים בקוצר רוח לתחילת עונת הכדורגל. זמן קצר לאחר שהגשם נפסק, הם מגלים ששאול "הטנק" וחבורת "הבלתי מנוצחים", אותה הוא מנהיג, כבשו את מגרש הכדורגל הקטן שלהם. את הגזירה הזו אין "חבורת הכדורגל הפרועה" מוכנה לקבל. הם מתגברים על הפחד ומזמינים את הפולשים למשחק כדורגל גורלי - משחק בו יזכו המנצחים במגרש. אך כיצד תוכל "חבורת הכדורגל הפרועה" להביס את "הבלתי מנוצחים"? עומרי מצליח להפיח ב"חבורת הכדורגל הפרועה" רוח קרב ויחדיו הם מוצאים את אברם, שחקן כדורגל לשעבר, המוכן לקחת על עצמו את תפקיד המאמן. "חבורת הכדורגל הפרועה" מתכוננת לקרב הגורלי!

יום שני, 18 בינואר 2010

מנהרת הזמן 6 (סדרה) / גלילה רון-פדר עמית

http://go.ariel.muni.il/tkuma/images/stories/books/mazor.jpg - מנהרת הזמן (סדרה) / גלילה רון-פדר עמית, 80 עד 100 עמ' בדרך כלל, ציון (1-10): 9 וחצי.

נכנסנו למערה. והנה אנחנו במנהרת-זמן. פתאום היינו בזמן אחר. אני בטוח שנראינו לאנשים שפגשנו כמו חייזרים, עב"מים או חוצנים. אפלו שהם לא הכירו אף אחת מן המלים האלה. ואנחנו, ילדים של היום, עם מחשב והכול, היינו לכמה שעות לפני עשרות שנים.

יום ראשון, 10 בינואר 2010

רוץ ילד, רוץ / אורי אורלב

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/he/9/9c/Rutz_Yeled.gif - רוץ ילד, רוץ / אורי אורלב, 200 עמ', ציון (1-10): 10.
ספר מדהים, מעניין ומותח מאוד! מתאים לכולם.

(תחילת הספר) היתה שעת בוקר מוקדמת. הרחובות היו עדיין ריקים מאדם. דוד אחז בידו של אחיו הקטן ואמר: "בוא, שרוליק, נצא לצד הפולני." "איך?" "כמו המבריחים. ראיתי, יש להם פרצה בחומה מאחורי הבית ממול." שרוליק היה נפעם. לא תמיד הסכים עם אחיו שהיה קרוב לו בגיל, אך הפעם ההצעה עוררה בו התרגשות.

"הסיפור מבוסס על דברים ששמעתי מפיו של יורם פרידמן, שהיה בן חמש כשהגרמנים כבשו את פולין בפרוץ מלחמת העולם השנייה, והיה בן שמונה כשנשאר לבד בעולם בעיצומה של המלחמה... והרי כבר נאמר שלעתים המציאות עולה על כל דמיון." א ו ר י א ו ר ל ב
סיפור על ילד הנודד ביערות ובכפרים, נקלע להרפתקאות מדהימות ועושה את הלא ייאמן כדי לשרוד. בדרכו הוא פוגש ילדים ומבוגרים שחלקם מגלים כלפיו נדיבות רבה וחמלה, וחלקם - רוע לב ואכזריות יוצאי דופן. הטוב והרע שבאדם באים לידי ביטוי בספר זה בעוצמה נדירה.
אורי אורלב הוא מחבר "האי ברחוב הציפורים" וספרים אהובים רבים אחרים. ספריו תורגמו לעשרים וחמש שפות וזכו בפרסים רבים. הוא הסופר הישראלי הראשון שזכה בפרס אנדרסן הבינלאומי (לשנת 1996).

המכשפות / רואלד דאל

http://simania.co.il/bookimages/covers4/40411.jpg - המכשפות / רואלד דאל, 220 עמ', ציון (1-10ֿ): 9 וחצי.
מכשפות במעשיות האגדיות לילדים חובשות תמיד כובעים שחורים טיפשיים ולובשות גלימות שחורות עוד יותר טיפשיות, והן רוכבות על מטאטאים. אבל הספר הזה אינו מעשייה אגדית לילדים. זהו ספר על מכשפות אמיתיות.

אם אתם חושבים שמכשפות אמיתיות חובשות מצנפת ורוכבות על מטאטא, דעו לכם שאתם בסכנה. מכשפות אמיתיות בכלל לא נראות כמו מכשפות. אז איך בכל זאת אפשר לזהות אותן? את התשובה תמצאו בסיפור המצמרר הזה, שבו תפגשו לא מכשפה אחת ולא שתיים אלא עשרות רבות של מכשפות, שנאספות לכנס השנתי שלהן לחוף ימה של אנגליה. ובכנס הזה, תחת שרביטה המהולל של המכשפה הראשית העולמית, הן רוקמות את המזימה הסודית מכולן: איך אפשר לפצפץ, לנפץ, לקצץ ולקרצץ את היצורים שהן שונאות כל כך - את ה י ל ד י ם ! האם מישהו יגלה את המזימה? האם מישהו יעז לחבל בתוכנית הסודית שלהן?
רואלד דאל (916ו - 1990), נולד בווילס שבבריטניה. בילדותו אהב לקרוא בעיקר סיפורי הרפתקאות, ומגיל שמונה כתב יומן. שאותו היה מחביא בצמרתו של עץ ענקי שגדל בגינת ביתו. בכל יום נהג דאל לטפס על העץ ולכתוב ביומנו. במלחמת העולם השנייה היה דאל טייס קרב, והסיפור הראשון שכתב תיאר את הרפתקאות המלחמה. רבים מספריו לילדים נולדו בשעה שסיפר לבנותיו סיפורים לפני השינה: "בכל ערב, כשאחותי לוסי ואני שכבנו לישון, היינו שומעות את הפסיעות האיטיות של אבא במעלה המדרגות, כשבא לספר לנו סיפור. אני זוכרת איך היה נשען על קיר חדר הילדים שלנו, ידיו בכיסיו ומבטו נישא קדימה, יוצא להפליג אל מרחבי הדמיון שלו". מספרת אופליה, בתו של דאל.
ספריו של דאל לילדים תורגמו ל 34 - שפות ונמכרו במיליוני עותקים בעולם כולו. כמה מספריו וביניהם מטילדה וג'ימס והאפרסק הענקי עובדו לסרטים. בסדרת מרגנית ראו אור: מטילדה, העי"ג, דני אלוף העולם, צ'רלי בממלכת השוקולד, צ'רלי ומעופפלית הזכוכית, ג'ימס והאפרסק הענקי.
"רואלד דאל הוא ללא ספק סופר הילדים המצליח ביותר בעולם" בריאן אפליארד. האינדיפנדנט.