יום חמישי, 30 ביולי 2009

יומנו של חנון / ג'ף קיני

http://www.kinbooks.co.il/Media/Uploads/Yomano_Shel_Hnun(2).jpg - יומנו של חנון / ג'ף קיני, 224 עמ', ציון (1-10): 9 וחצי.
ספטמבר
יום שלישי
קודם כול, אני רוצה שיהיה ברור: זה לא יומן, זה ביטאון. כן, אני יודע טוב מאוד מה כתוב על העטיפה, אבל כשאמא הלכה לקנות את המחברת הזאת, אמרתי לה במפורש להביא משהו בלי המילה "יומן".

לא פשוט להיות ילד. תשאלו את גרג הֶפְלִי, שמתחיל ללמוד בחטיבת ביניים ומוצא את עצמו לפתע מוקף בילדים מופרעים, בילדות מעצבנות ובבריונים שכבר מזמן התחילו להתגלח.
יומנו של חנון הוא ספר מפתיע ומשעשע, המלווה את הגיבור שלו במשך שנת לימודים אחת. תחוו איתו מצבים מביכים ורגישים, הצלחות וכישלונות, ותגלו שבסופו של דבר, חוש ההומור תמיד מנצח.
יומנו של חנון הופיע 65 שבועות רצופים ברשימת רבי־המכר של "ניו יורק טיימס", וזכה בפרס ניקלוֹדיאוֹן לספר הילדים האהוב לשנת 2008.
"צחוק בלתי פוסק מתחילת הספר ועד סופו... עשו לילד שלכם טובה וקנו את הספר. ואז פנו זמן כדי לקרוא אותו בעצמכם." בוסטון גלוב

יום ראשון, 12 ביולי 2009

תנו לגדול בשקט - ספר המשך ל"קיץ אחד ביחד" / ליאת רוטנר

http://simania.co.il/bookimages/loadJpg.php?imageName=covers0/1729.jpg - תנו לגדול בשקט - ספר המשך ל"קיץ אחד ביחד" / ליאת רוטנר, 423 עמ', ציון: 5 כוכבים, לא מנוקד.
מה הסיכויים שתשלח ילד לבית ספר קיץ באמצע החופש הגדול, הפנימייה נידחת בצפון הארץ, עם עוד קבוצה של ילדים שהוא בכלל לא מכיר, ותקבל בסוף חודש הלימודים הזה את אותו הילד כשהוא מחזיק בידו טופס הרשמה לפנימייה ובעיניו מבט מתחנן של "רשום אותי לפנימייה הזו בבקשה"?

"תנו לגדול בשקט" הוא סיפרה השני של ליאת רוטנר, ספר המשך לרב המכר שלה "קיץ אחד ביחד". שישה בני נוער שנשלחו לבית ספר קיץ בתנאי פנימייה, והתיידדו בלב ובנפש מחליטים לעזוב את בתי הספר שלהם ולהמשיך ללמוד יחד בפנימייה שבה נפגשו. התרחשויות רודפות התרחשויות, רגשות מעמיקים וסערות נפש מחריפות, אבל מעל לכל מתעצמת הידידות האמיצה בין ששת בני הנוער, שמעניקה להם כוח, תמיכה ותובנות רבות על עצמם ועל החיים. ליאת רוטנר מעבירה בכשרון ורגש מפתיעים את תחושותיהם של בני נוער ישראליים במפגש של עדות, אמונות והשקפות עולם.

קיץ אחד ביחד / ליאת רוטנר

http://simania.co.il/bookimages/loadJpg.php?imageName=covers0/1425.jpg - קיץ אחד ביחד / ליאת רוטנר, 460 עמ', ציון: 5 כוכבים, לא מנוקד.
"יותר גרוע מזה לא יכול להיות!" הכריז איתי בקדרות, מקפל זוג מכנסיים נוסף ודוחף אותם למזוודה הקטנה שנחה על מיטתו.
שרית, שיבה על הכיסא בקצה השני של החדר ועילעלה במגזין אופנה, צחקה. "בטח שיש גרוע יותר," אמרה, "תאר לך שהמדריכה תהיה המורה שלך לשעבר? או גרוע מזה - המורה שלך לעתיד?!"

שישה בני נוער נשלחים, בניגוד לרצונם, ללימודים בבית ספר קיץ, הרחק בצפון הארץ.
בעיצומה של חופשת הקיץ הם נאלצים ללמוד, להידחס בחדרי מדורים עם נערים ונערות
זרים ולחיות זה עם זה במשך חודש שלם.
הם באים ממקומות שונים, מרקעים שונים,כל אחד עם הסיפור שלו, עם העולם שלו,
ואינם מצפים לדבר מלבד שיעמום וסבל.
הם אינם יודעים שזה יהיה חודש שישנה את חייהם, לפחות בטווח הקרוב.
הם אינם מעלים על דעתם שיווצרו ביניהם קשרי ידידות כה חזקים, עד כי הפרידה תיראה להם קשם מנשוא.
הם לא חולמים שיזכו לעבוד בעיתון מפורסם, שימצאו אהבה, שיגלו דברים חדשים על עצמם,
שהחודש הזה יהיה אחת התקופות המהנות ביותר בחייהם.
כל אחד מהם נאלץ להתמודד עם קשיים ומכשולים שונים, אך בזכות החברות והעזרה ההדדית בקבוצה
הם מצליחים להתגבר ולהגיע יחד למטרות שקבעו לעצמם.
סיפור התבגרות מרתק מלא התרחשויות, סערות נפש ותובנה.

האפלוליות / אשכר ארבליך-בריפמן

http://www.myfirsthomepage.co.il/mfhp/book/image/b14.gif - האפלוליות / אשכר ארבליך-בריפמן, 111 עמ' ציון: 4 כוכבים, מנוקד.

טומי בראון היה ילד רגיל לחלוטין - לא גבוה ולא נמוך, לא שמן ולא רזה, לא יפה מדי ולא מכוער מדי, לא נבון במיוחד אבל כמובן לא טיפש.

טומי הוא ילד רגיל בן תשע ורבע. באישון לילה, בעודו מחפש אחרי כלבו האבוד, הוא מתנגש בטעות באפלולית שמאבדת מיד את הכרתה.
במהרה מגלה טומי כי כדי להצילה, עליו להשיג נזלת ירוקה של טרול.
האם יצליח במשימתו? האם אזמר, הטרול המתגורר מתחת לחלונו, ישתף עימו פעולה? כל זאת ועוד הרפתקאות מלאות הומור ודימיון ממתינות לכם בספר המשעשע הזה.