יום שלישי, 21 באפריל 2009

שלושים וחמישה במאי / אריך קסטנר

http://simania.co.il/bookimages/loadJpg.php?imageName=covers0/7005.jpg - שלושים וחמישה במאי / אריך קסטנר, 131 עמ', ציון: 4 כוכבים, מנוקד.

זה היה בשלושים וחמישה במאי, ולכן אין זה פלא ששום דבר לא הפליא את הדוד רינגלהוּט. לו היה קורה לו רק לפני שבוע, מה שעוד יקרה לו היום, בודאי היה חושב ששניים או שלושה ברגים התרופפו אצלו במוח או בכדור הארץ.

הספר מספר על קונרד, עליו הוטל לכתוב חיבור על הים הדרומי, שכן מאחר שהוא טוב בחשבון "אין לו דמיון". דודו התמהוני רינגלהוט לוקח אותו לשם, בלווית הסוס המדבר נגרו קבלו, דרך הארון שבביתו. דרכם לשם רצופה במקומות שונים ומשונים, כמו ארץ העצלנים שבה איש אינו עושה דבר למחייתו, העיר האוטומטית שבה שולטת הטכנולוגיה, והעולם ההפוך, שבו "הכניסה חינם! ילדים בחצי המחיר!" והורים מחונכים בבית הספר על ידי הילדים. כל זאת עוד בטרם הגיעו לים הדרומי. מאחר שהכל מתרחש ב-35 במאי אין בכך כל מוזר, כי ה-35 במאי הוא כידוע יום מועד לניסים ונפלאות.

יום רביעי, 1 באפריל 2009

העי"ג (ענק ידידותי גדול) / רואלד דאל

http://simania.co.il/bookimages/covers1/18583.jpg - העי"ג / רואלד דאל, 191 עמ', ציון (1-10): 9.
סופי לא הצליחה להירדם.
קרן אור ירח זוהרת חדרה באלכסון בין הוילונות וזרחה על הכר שמתחת לראשה.
שאר הילדים באולם השינה נרדמו מזמן. סופי עצמה את עינייה ושכבה ללא ניע. היא ניסתה ככל יכלתה להתנמנם, אך ללא הועיל. קרן אור הירח פילחה את החדר כלהב של כסף ונחתה על פניה.
הבית היה דומם. שום קול לא עלה מהקומה התחתונה ולא נשמעו צעדים מהקומה שמעל. מאחורי הוילון היה החלון פתוח לרוחה, אך איש לא הילך על המדרכה שבחוץ. מכוניות לא נעו ברחוב. מימיה לא ידעה סופי שקט שכזה.
אולי, אמרה לעצמה, זוהי השעה המכונה שעת המכשפות.

במרכז הסיפור ילדה יתומה בשם סופי, המתגוררת בבית יתומים באנגליה. לילה אחד, סופי התקשתה להירדם ומבעד לחלון החדר ראתה יצור ענקי שחור מתקרב אליה. היצור עצר ליד כל בית ונשף מתוך חצוצרה גדולה לכל חלון. כשהתקרב היצור לחלון חדרה סופי התחבאה מתחת לשמיכה, אך היצור שם לב אליה וכהרף עין נטל אותה בתוך השמיכה ולקח אותה איתו. מהירות צעדיו של הענק התגברו בכל צעד וסופי חשה שהוא מתרומם ועף. כעבור זמן מהירותו הואטה עד לעצירתו המוחלטת.